Tromsø Storm

Du er her /

Nye Arctic girls debuterer til helgen!


Til helgen kan basketpublikummet i Tromsø se frem til debuten til nye Arctic girls. De opprinnelige dansejentene til klubben er nå erstattet med 8 nye og flotte jenter. Disse har ligget i hardtrening den siste tiden og vil vise seg frem for første gang under kampen mot Kristiansand Pirates førstkommende søndag. En del av publikummet har nok savnet dette populære innslaget de første kampene, men nå er altså tiden inne for nye Arctic girls!

Møt opp og få se Storms nye yndlinger!

Les mer om danserne :Arctic Girls

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Frihelg for Storm!


Denne helgen er det spillefri for Storm-guttan, og det passer egentlig veldig bra. Guttan har holdt det gående hver helg i to måneder i strekk. Godt er det også siden en del av spillerene har slitt litt med skader og slitasje. Mihajlo Delic har et litt vondt kne. Ronny Lange satte en kortisonsprøyte på onsdag grunnet et hovent kne. Iyoas Assefa har strukket leddbåndet på innsiden av det ene kneet. Tage Samuelsen har vært ute i nesten to uker grunnet brist i ribbeinet, men alle ventes tilbake for fullt på førstkommende mandag.

Seieren forrige helg mot Ulriken var veldig viktig og smakte veldig godt for Kenneth Webb & Co.. Nå rettes fokus mot neste kamp der Kristiansand Pirates venter, og får første gang denne sesongen vil trener Webb ha fullt mannskap en hel treningsuke. Vi registrerer også at Ulriken slo Asker på onsdag i Bergen. Dette viser at alle kan slå alle i årets serie. Vi tipper det blir en rekordjevn serie i år og tror Storm etterhvert vil hevde seg i toppen, men først skal guttan ta en velfortjent og sårt tiltrengt frihelg!

Årets første seier – og Stormende jubel!


Så kom endelig årets første seier, og det på en meget overbevisende måte. Kenneth Webbs gutter fikk endelig spillet til å sitte og severte meget god basket mot Ulriken Eagles. 675 meget tilfredse tilskuere ga guttan velfortjent trampeklapp etter 91-75 seieren!

Etter tre strake tap så kom utløsningen som alle, og ikke minst Webb & Co., har ventet på. Vi fikk se et Storm-lag som viste ypperlig lagspill der alle mann bidro sterkt, slik trener Webb ønsker. Hele fem spillere hos Storm hadde mer enn 10 poeng, noe som ikke skjer ofte. Dette var i første omgang en lagseier med stor L. Guttan viste enorm aggresivitet og beslutsomhet og kontrollerte kampen fra start til slutt. Storm ledet for det meste med 10-15 poeng, riktignok yppet Ulriken seg litt i 3. periode og var nede i 7 poeng. Men anført av en meget god og opplagt Allen Watson så sikret guttan årets første seier. Ellers spilte Jeff Agba en meget solid kamp, og fikk revansjert sin fryktelige debut i forrige hjemmekamp. Jeff vartet opp med solid forsvar og mange viktige poeng i angrep. Som priken over i’en så avsluttet han like godt med en vanvittig dunk (bildet) som fikk publikum til å gå av hengslende. Ellers debuterte Mihajlo Delic på hjemmebane og overbeviste stort. Oppofrende spill både i angrep og forsvar og viser at han vil bli en viktig brikke i årets sesong. Meget gledelig var det også å se at alle de norske guttan bidro meget sterkt. Både Lars Jæger, Ronny, Vegard, Karl og Peter gjorde en kjempekamp. Når samspillet sitter som på søndagen så blir resultatet veldig bra, og det lover godt for resten av sesongen.

Trener Webb var en meget lettet og glad mann etter kampen. Endelig fikk laget vist publikum basket slik det skal spilles. Nå kan Webb & Co. bruke de to neste ukene på å samkjøre laget enda mer før kampen mot Kristiansand Pirates på hjemmebane den 31/10. Seieren ga selvfølgelig masse selvtillit til guttan og ikke minst troen på at ting begynner å løsne. Storm vil takke alle tilskuerne for en fantastisk støtte og en kjempeopplevelse på søndagen, og ønsker alle hjertelig velkommen tilbake neste gang – og selvfølgelig mange, mange flere tilskuere!

Les mer i Tromsø, Nordlys og bl.no

Årets første seier???


Søndag kl. 17.00 braker det løs i Tromsøahallen igjen. Motstander er Ulriken Eagles fra Bergen. Kommer årets første seier for kaptein Ronny Lange & Co. da?

Kenneth Webb og Co. jobber knallhardt for å ta årets første seier, men det har vært en uke med mange uhell og skader. Det startet med at Marius Lind knakk noe småbein i håndleddet, så tråkket Rune Løhr Hauge over ankelen, Mihajlo Delic fikk en antydning til strekk på baksiden av låret, Ronny Lange har slitt med et vondt kne og Lars Jæger fikk et kutt over øyet i forrige kamp. I tillegg fikk Tage Samuelsen bristet noen ribbein i forrige hjemmekamp. Men guttan biter tennene sammen og kun Tage og Marius må stå over på søndag. Desssverre måtte Kurt Figenschau også takke for seg i Storm-drakten grunnet familiære grunner denne uken. Webb har derfor hatt en noe redusert treningsuke, men lover at alle som skal spille er kjempesugne på å vise at de er bedre enn resultatene tilsier. Det er i slike tider guttan viser at de er MENN!

Ulriken spilte fredag mot Harstad Vikings i Harstad og tapte 99-90 i en jevnspilt kamp. Et par utvisninger for Ulriken de siste minuttene vippet oppgjøret i Harstads favør. Det er garantert er revansjesugent Ulriken som gjester Tromsøhallen søndag. Det blir også et historisk møte mellom to gode venner, Kenneth Webb og Ulriken-trener Will Voigt. De er gamle kjenninger fra USA og møter hverandre for første gang som trenere for hvert sitt lag. Trekker den gamle og erfarne karen det lengste strået eller snyter unggutten Will sin lærermester? Kom i Tromsøhallen og se søndag kl. 17.00. Det blir garantert en severdig og spennende kamp!

Varden spiller også 1. divisjons kamp kl. 12.00 på søndag i Tromsøhallen. Ønsker noen å se byens unge talenter og noen gamle helter i aksjon så møt opp. Hop fra Bergen er motstander. Blir dette årets første seier?

Kurt må ta pause fra Storm!


Kurt Figenschau meddelte på mandag til trener Kenneth Webb at han må ta en pause fra basketballen. Tiden strekker dessverre ikke til for han. Familien og jobb krever sitt og gjør det meget vanskelig for Kurt å kombinere alt sammen! Nina og Kurt har tre unger hjemme og den berømte tidsklemma forhindrer Kurt i å satse videre. Han lukker ikke døren for godt, men akkurat nå har han ingen mulighet til å fortsette. Webb er selvsagt lei seg for dette men respekterer avgjørelsen fullt ut.

Klubben takker Kurt for lang og god tjeneste og håper han en dag kommer tilbake på laget!

Les mer i Nordlys

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

BonordTotalApartmentsDin TaxiBokstavhusetMacronIshavskraftEgon JektaJobb og FritidKRAFT SportssenterNeumann Bygg

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook