Tromsø Storm

Du er her / »

Storm skal temme Tigrene…

Tromsø Storm tar imot Centrum Tigers søndag kl. 18.00. Dette er en veldig viktig kamp for begge lag, kanskje spesielt for Aslak Smalås & Co.. Storm står med 5 tap på de 7 første kampene, mens Centrum har vunnet 3 av sine 5 så langt. For at Tigrene fra Oslo ikke skal rykke mer i fra så bør Storm vinne. Storm hadde en tøff helg på Østlandet forrige helg der de tapte mot nummer en og to på tabellen, Kongsberg Miners og Bærum Basket, og ønsker å komme tilbake på vinnersporet.

Kevin Altidor, som har vært Storms beste så langt denne sesongen, signerte denne uken kontrakt med klubben ut sesongen. Vi håper det betyr at han føler seg enda mer trygg og tar det nok ett hakk opp på søndag. Videre er superveteranen Hani Issalhi tilbake etter å stått over forrige helg. Hani bringer inn rutine og en spillertype som laget trenger, god både i forsvar og angrep og en som kan roe ned når ting ikke går helt som det skal. I tapene mot Kongsberg og Bærum var skuddprosenten ikke god, men forhåpentligvis vil hjemmebane hjelpe på dette mot Centrum. Det blir også et litt spesielt gjensyn med Henrik Lange. Henrik er vaskekte Tromsø-gutt som før denne sesongen kun har spilt for Storm. På grunn av studier i Oslo i år så valgte han å spille for Oslo-klubben. Det blir nok en veldig spesiell kamp for Henrik i Tromsøhallen i morgen. Vi regner med hans tidligere lagkamerater ikke ønsker å tape for han, og det vil nok gi litt ekstra motivasjon og energi. Vi tror det kan ble en meget tett og spennende kamp, en kamp ingen basketfans bør gå glipp av!

Vi minner om at kampstart er kl. 18.00 på søndag(!). Det loves nok en gang mange konkurranser og flotte premier. Kampens arrangementsløfter er Din Taxi, som sist uke tegnet en ny 2-års avtale med Storm.

<b>VI OPPFORDRER ALLE OM Å TA MED EN VENN ELLER TO – GUTTAN TRENG SÅ MYE STØTTE SOM MULIG!</b>

Les saken i iTromsø om Kevins signering denne uken her.

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Viktig hjemmekamp til helgen…

Serielederen ble for tøff

Tromsø Storm hadde en av årets tøffeste bortekamper i ettermiddag. Ingen ringere enn regjerende norgesmester og ubeseiret serieleder Kongsberg Miners var motstander. Etter tap for Bærum Basket i går ønsket guttan å komme tilbake på vinnersporet. Det skulle vise seg å bli tøft. Riktignok fulgte Storm hjemmelaget halvveis ut i første periode men på stillingen 11-10 sa det stopp. Kongsberg klinket til med en 23-0 run og avgjorde kampen før pause. De traff på mange skudd og når Storm slet med sine så bare økte ledelsen til hjemmelaget. Kampen i dag var også preget av dårlig skyting fra Johannes Rydningen Lange & Co. som traff på kun 22% på 2-poengsskudd. Eneste som var godkjent i dag var 38% fra 3-poengshold(15/39). Kongsberg vant også returstatistikken med 50 mot 37. Sluttresultatet ble hele 98-64 til serielederen, som dermed fortsatt står ubeseiret. Kampen i dag viste hvor mye laget trenger Hani Issalhi, Anders Solem og den siste importen klubben leter etter nå for å kunne konkurrere mot lag som Kongsberg som har hele fire proffspillere.

Kevin Altidor ble nok en gang den mest fremtredende hos Storm. Kevin scoret 20 poeng og dro ned 16 returer før han ble utvist med fem feil i sluttminuttene. Vi må også gi skryt til Aron Nielsen Finstad og Marcus Wynn som noterte seg for henholdsvis 6 og 4 3-poengere i kampen. Ellers var det tynt offensivt fra de andre guttan. Fremover er det viktig at flere bidrar med scoringer hvis man skal kunne vinne kamper, spesielt mot god motstand. Det som var positivt i dag var at ungguttene Tord Raddum Berge og Preben Strende nesten fikk 30 minutter og det gir dem god trening, noe de trenger i BLNO.

Nå rettes fokus mot neste helgs hjemmekamp mot Centrum Tigers med Storm-spiller Henrik Lange i sine rekker. Dette blir en viktig kamp for begge lag. Vi tror guttan ser frem til en hjemmekamp med ekstra støtte fra tribunen.

Ga aldri opp…

Tromsø Storm sto ovenfor en meget tøff bortekamp i Nadderudhallen i ettermiddag. Laget var underdogs før kampen og i starten var det hjemmelaget som trykket på. Storm ledet kun to ganger i dag og det var på stillingen 0-2 og 3-4, tre minutter ut i kampen. Så satte Bærum opp farten og så seg aldri tilbake. De gikk opp i en åtte poengs ledelse i midten av første periode, og Storm lå under 22-16 etter de ti første minuttene. I andre periode trøkket de ytterligere på gasspedalen og Storm, som slet med skuddprosenten i første halvdel, ble overkjørt med hele 33-16 i andre periode. Til pause var stillingen hele 55-32 til hjemmelaget. Etter pause startet det også litt tregt for Storm og Bærum økte ledelsen sakte men sikkert. I starten av siste periode ledet Bærum på det meste med 34 poeng med åtte minutter igjen av kampen, men da viste Storm-guttan at de er et lag som aldri gir opp. Sakte men sikkert tok de innpå hjemmelaget og med halvannet minutt igjen var ledelsen over halvvert, og Bærum ledet kun med 16 poeng. Dessverre klarte ikke guttan å gjøre det skikkelig spennende og Bærum vant til slutt 87-69, men Storm vant siste periode hele 25-13 (!). Vi tror trenerne Aslak Smalås og Ronny Lange var fornøyd med at laget viste karakter og aldri ga opp. En egenskap som kan vise seg svært god å ha senere i sesongen.

Storm stilte uten Hani Issalhi og Anders Solem, som fortsatt er i opptrening, samt at laget har kun en import etter at Eron Harris stakk tilbake til USA. Guttan som spilte i dag ga alt og prøvde så godt de kunne, men i dag var det kanskje treffprosenten som ble mest avgjørende. Bærum scoret på 56% av sine 2-poengsskudd og 33% bak 3-poengslinjen mot Storms 46 og 28%. Hjemmelaget dro også i land returkampen med 40 mot 33. Hos Storm var det trioen Kevin Altidor, Johannes Rydningen Lange og Marcus Wynn som måtte bære den største delen av lasset offensivt. Kevin hadde igjen en god kamp og endte opp som kampens toppscorer med 27 poeng og dro ned 11 returer, en solid dobbel-dobbel. Både Johannes og Marcus scoret 14 poeng hver og var aktive kampen igjennom. Simen Samuelsen og Aron Nielsen Finstad var ikke så aggresive i angrep som vi normalt ser dem. Artig var det også å se ungguttene Tord Raddum Berge og 17-åringen Magnus Hald Vorren score sine første poeng i Storm-drakten i år. Magnus senket en fin, fin 3-poengere og noterte seg for sine første poeng i BLNO og tok også 4 returer. Tord plukket også ned 3 returer på sine rekordhøye 29 minutter. Lovende talenter som vi tror vi får se mer og mer i fra utover sesongen. Det var også lett å se at ungguttene spilte mer fritt og med mer trygghet under Aslak og Ronnys ledelse. Hos Bærum var det nok en gang Stian Mjøs og Stian Emil Berg spm ledet ann med henholdsvis 21 og 17 poeng. Sjur Dyb Berg noterte seg for solide 15 poeng og 12 returer.

Nå må Storm-guttan resitituere seg godt for i morgen venter serieleder og regjerende norgesmester Kongsberg Miners i Kongsberghallen. Kongsberg har vunnet sine 4 første kamper denne sesongen. Tøffere oppgave er nesten umulig å få, men en ting vet vi – dette Storm-laget skal gjøre alt de kan for å prøve å sjokkere mesterne. Se kampen på Norgessporten søndag kl. 16.00.

#GoStorm

Tøff helg for Storm

Utrolig mye har skjedd i klubben og med laget de siste 10 dagene. Chris Warren ble løst fra kontrakten, Eron Harris forsvant hjem til USA med agenten sin (les Chris Warren), Aslak Smalås og Ronny Lange måtte steppe inn og ble engasjert som midlertidig trenere, laget spilte kamp mot tidligere Storm-trener Kenneth Webb og vant etter ekstraomganger og de siste dagene har det kommet hele fire saker om Warren og klubben. Det siste ønsker klubben ikke å kommentere mer, og vil heller konsentrere seg om fremtiden og de utfordringer man står ovenfor. Det nærmeste guttan står ovenfor er Bærum Basket og Kongsberg Miners på bortebane denne helgen. To virkelig tøff kamper mot meget gode lag. I tillegg kan ikke veteranen Hani Issalhi være med sørover. Men dette er ikke noe som skremmer Aslak, Ronny og guttan – gleden er tilbake i laget, mer sammensveiset enn noen gang og det passer dem perfekt at ingen forventer seier i disse kampene. De vil gi alt for kunne ta med seg noen poeng i bagasjen nordover…

Kevin Altidor spilte en stor kamp forrige helg og ble matchvinner mot Asker. Han har funnet seg veldig godt til rette i klubben og byen og blir bare bedre og bedre for hver trening og kamp. Som eneste import nå hviler det litt mer på hans skuldre, men som seieren mot Asker viste så er det lagspillet i angrep og forsvar som stod mest frem. Nå har Aslak og Ronny fått en hel treningsuke med laget og fått jobbet med mye. Det rapporteres om en god og viktig uke som har guttan har brukt godt. Om de har funnet resepten for å slå Bærum og Kongsberg vil vise seg. Vi tror nøkkelen vil være å matche guardene hos motstanderen samt bringe det rette energinivå i begge ender av banen. Vi ønsker Simen Samuelsen & Co. lykke til i helgen.

Kampene kan sees live via streaming hos Norgessporten (Amedia +). Kampstart lørdag kl. 18.00 mot Bærum og søndag kl. 16.00 mot Kongsberg.

Her kan du lese de siste sakene om Storm/Warren denne uken iTromsø 1, 2, 3 og 4 (+ saker).

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

MacronBokstavhusetKRAFT SportssenterNeumann ByggIshavskraftBonordDin TaxiJobb og FritidTotalApartmentsEgon Jekta

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook