Tromsø Storm

Du er her / »

Utslått med æren i behold

Kongsberg Miners ble for sterke også i kamp to i kvartfinalen. De slo Tromsø Storm 95-85 i ettermiddag i Tromsøhallen, og avanserer dermed videre til semifinalen etter 2-0 i kamper. Sesongen er dermed over for Kenneth Webb & Co., men dem gikk ut med æren i behold. De ga aldri opp og kjempet som løver for å unngå exit. Dessverre ble Baard Stollers gutter for sterke. Kongsberg har i lag med seriemester Asker Aliens vært det mest suverene laget i ligaen i år, og vi ønsker dem lykke til videre i sluttspillet.

Dagens kamp i Tromsøhallen ble en tøff batalje, og utviklet seg til også litt mer fysisk enn normalt. Begge lag ønsket å vinne og viste hva som stod på spill. Hos Storm var kanskje viljen litt større en kløkten og erfaringen denne gangen. Kampen ble påvirket av en del feiltrøbbel fra flere Storm-spillere og ting toppet seg med under 5 minutter igjen av kampen. Da kjempet Storms Henrik Lange og Kongsbergs Nicolai Østbye tøft om en retur og det ble litt ampert ut på banen. Østbye ble litt for fysisk med Henrik og ble tildelt to teknisk feil i situasjonen og de de påfølgende tumultene og måtte forlate hallen. Dessverre ble også Keon Lawrence utvist i situasjonen da han sprang fra benken og inn på banen for å prøve å roe ned situasjonen mellom Henrik og Østbye. Dette er ikke lov av spillere som ikke er på banen og dermed hadde dommerne ikke noe valg enn å utvise Keon også. Storm lå på det tidspunktet under 80-65 og kampen virket kjørt, men situasjonen trigget Storm-laget som klarte å komme tilbake og lå under med kun 6 poeng med et par minutter igjen. Storms Anders Solem og Shawntez Patterson feilet dessverre ut i de siste minuttene og Kongsberg klarte å ro i land seieren. Men Storm skal som sagt ha mye skryt for innsatsen og forsøket, og kan gå med hevet hode ut av sluttspillet. Lagets prestasjoner har variert mye denne sesongen og mye skyldes både et ungt lag men også en del skader og de to nye ankomstene, Shawntez og Keon, i løpet av sesongen. Også tapet av å miste Hani Isslahi tidlig har hatt stor innvirkning på sesongen. Kenneth Webb og hans gutter har prøvd så hardt som de bare kan og kan være fornøyde med sesongen totalt sett. Det er lagt et fundament for fremtiden som er veldig spennende.

I dagens kamp kom Storm tidlig bakpå etter en basketoppvisning av Kongsbergs amerikaner Fred Thomas. Thomas, som nylig ble kåret til årets forsvarsspiller, var som vanlig meget god i forsvar men var brennhet også i angrep. Han var i det umulige hjørnet og sørget nesten alene at bortelaget ledet 28-22 etter første periode. Storm kuttet ledelsen til kun tre poeng ved pause, noe som ble økt til sju poeng før de siste ti minuttene. Storm slet nok en gang med å score i starten på fjerdeperioden, men klarte de siste 4-5 minuttene å skape litt spenning i kampen. Dessverre kom de litt til kort i dag og dermed er sesongen over for denne gangen. I dag ble Shawntez Storms toppscorer med 21 poeng og han hadde også 20 returer. En meget god kamp av amerikaneren. Keon noterte seg for 19 poeng men slet litt med treffprosenten i dag. Ellers hadde ungguttene Johannes Rydningen Lange og Aron Finstad en bedre dag i dag enn i første kvartfinale. De scoret henholdsvis 14 og 10 poeng, og fikk vist litt hvilket talent som bor i dem. I tillegg gjorde Henrik Lange en god kamp og noterte seg for 13 poeng, 10 returer, 4 assist og 2 steals. Anders Solem fikk kampen litt ødelagt av tidlig feiltrøbbel mens kaptein Aslak Smalås ikke hadde helt dagen på skytingen (1/6 på 3-poengere). Hos Kongsberg var det nevnte Thomas som stod mest frem med sine 31 poeng, fulgt av de to andre importene Juan Ferrales (19 poeng) og Brian Voelkel (18).

Nå når sesongen er over vil klubben og laget måtte evaluere sesongen. Man må også løfte blikket og lage en plan for å fortsette den fine utviklingen laget og ungguttene har hatt de siste årene. Gjøres ting riktig og satsningen økes ytterligere har laget en spennende fremtid.

Les mer om dagens kamp i iTromsø, Nordlys og basket.no. Se statistikken fra kampen her.

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Vinn eller forsvinn i morgen

I morgen kl. 18.00 spilles det returoppgjør i kvartfinalen i BLNO-sluttspillet mellom Tromsø Storm og Kongsberg Miners i Tromsøhallen. Miners vant første kampen 93-61, et resultat som ikke ga det helt riktige bildet av en ellers jevn kamp. Storm må derfor vinne i morgen for å tvinge frem en tredje og avgjørende kamp førstkommende lørdag i Kongsberg.

Vi håper så mange som mulig tar turen i Tromsøhallen og støtter Storm-guttan. Det unge Storm-laget trenger all den støtten de kan få, og vi håper dem slipper seg litt mer løs i vante og trygge omgivelser. I den første kampen var det nok en del nerver ute og gikk, ikke minst hos de yngste guttan. Vi tror de er revansjesugne og vil vise hvor gode de egentlig er – MEN det er alltid litt lettere å gjøre det foran den gode hjemmefansen i Tromsøhallen.

Vi lover en spennende og fartsfylt kamp der vi selvsagt kan lokke med mange konkurranser og flotte premier. Her kan det vinnes en Samsung mobiltelefon, gavekort pål. kr. 1.000,- på Jekta Storsenter fra kampens arrangementsløfter Einerhagen Eiendom, to gavekort på pizza fra Pizzabakeren og rosin i pølsa – hele kr. 14.000,- i Vipps-skuddet sponset av DNB. Her kan det med andre ord lønne seg å legge turen i Tromsøhallen onsdags kveld!

VELKOMMEN PÅ KAMP – HEIA STORM!

Hør NRK Troms i morgen tidlig

Onsdags kveld er det klart for andre kvartfinale i BLNO-sluttspillet mellom Tromsø Storm og Kongsberg Miners. I morgen tidlig vil Storm-spiller Simen Samuelsen og Team Manager Eystein Sundsvold-Waarieh gjeste morgensendingen til NRK Troms kl. 08.00. Husk å få dette med deg – HEIA STORM!

Kvartfinale på onsdag!

Elendig sisteperiode ødela alt

Kongsberg Miners tok imot Tromsø Storm i første kvartfinale i BLNO-sluttspillet lørdags ettermiddag i Kongsberghallen. Det ble som ventet en tøff oppgave for Keon Lawrence & Co.. Storm scoret de to første poengene men hjemmelaget tok fort kontroll over kampen. Etter første periode ledet Miners 23-16 og økte den til 48-32 halvveis. Storm er et lag som aldri gir opp og klarte å kutte ledelsen til kun 9 poeng ved to anledninger i slutten av tredje periode. Men en katastrofal sisteperiode der Storm slet enormt med å treffe kurven, vant Kongsberg hele 27-6. Sluttresultatet ble hele 93-61, noe som ikke helt gir et riktig bilde av kampen, men en helt fortjent seier til Miners.

Keon Lawrence ble nok en gang dagens Storm-spiller med 21 poeng, men hadde også litt flere turnovere enn vanlig med fem. I tillegg ble han utvist med 5 feil litt før slutt uten at det hadde noen betydning for kampen. Shawntez Patterson gjorde en grei kamp og endte på 12 poeng og 12 returer, men må nok bidra mer spesielt i angrep om Storm skal kunne slå Kongsberg i neste kamp. I tillegg var det en kamp under pari fra ungguttene Johannes Rydningen Lange og Aron Nielsen Finstad. Johannes endte på 2 poeng og Aron gikk av banen poengløs for første gang i Storm-drakten. Johannes var 0-3 og Aron 0-4 på skudd, noe vi ikke ofte opplever. Kanskje var det nerver som tok ungguttan i første kvartfinale, noe vi tror og håper dette retter på seg når guttan kommer på hjemmebane i neste kamp. Vi må også kunne forvente mer enn 2 poeng fra Henrik Lange hvis vi skal ha noen sjans å slå Kongsberg. Veteranene Aslak Smalås og Anders Solem bidro med 9 poeng hver mens Simen Samuelsen noterte seg for 6 poeng. Hos hjemmelaget var det Juan Ferrales som ble mestscorende med sine 23 poeng, mens Brian Voelkel endte på meget solide 12 poeng, 21 returer (!) og 7 assist.

Nå må Storm-guttan finne frem sitt aller beste til neste kamp i Tromsøhallen førstkommende onsdag. For at de skal ha noen sjanse å vinne må absolutt alle guttan bidra mer enn i gårdagens kamp. Vi satser på at hjemmebane gir guttan tryggheten og at støtten fra hjemmefansen hjelper til å tvinge frem en tredje og avgjørende kamp neste helg.

Les mer om kampen på iTromsø, Nordlys og basket.no.

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

BonordNeumann ByggEgon JektaIshavskraftJobb og FritidDin TaxiMacronBokstavhusetKRAFT SportssenterTotalApartments

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook