Tromsø Storm

Du er her / »

Tøft tap for Gimle

Tromsø Storm reiste til Bergen i går. Ironisk nok skulle Storm bli skadelidende av stormen Knud. De siste dagene har ekstremværet herjet på sør- og vestlandet og i går gjorde det at Kenneth Webb & Co. ble værfast på Gardermoen i 3-4 timer. Ikke noen perfekt oppladning til serieåpningen mot Gimle på ettermiddagen. Guttan tilbringte nesten hele dagen på reisefot, men det var nok ikke hele årsaken til at guttan gikk på et klart tap. Gimle slo Storm 98-64, etter at det stod kun 41-36 ved pause. En elendig tredjeperiode (32-8) ødela alt for Henrik Lange & Co..

Debutanten Cam Gregory fikk det tøft i sin første Storm-kamp. Han endte til slutt opp som toppscorer for Storm med sine 16 poeng, men både Cam og resten av guttan var preget av at dette var første og ordentlige kamp med fullt lag denne sesongen. Grunnet et obligatorisk kurs for Henrik i Oslo de siste 4 ukene har han ikke kunne trene med laget i perioden. Kenneth Webb ikke hatt en eneste trening med fullt lag før seriestarten, og det var merkbart. Storm holdt som sagt godt følge de to første periodene, men raknet helt etter pause. Gimle var også gode og viste at de blir å regne med i toppen i år. Forventningene foran denne kampen var vel ikke de største, men nå må Kenneth & Co. bruke søndagens kamp og kommende ukes treninger godt for å prøve å finne kjemien og samspillet. Kanskje vil laget også få på plass en ny utenlandsk forsterkning før neste helgs hjemmekamp mot Frøya. I kampen mot Gimle viste unggutten Johannes Rydningen Lange at han fortsetter sin gode utvikling. Han ble Storms nestmest scorende med 14 poeng.

Les mer om gårdagens serieåpningen i BLNO på iTromsø og basket.no.

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Debuterer mot gamle lagkamerater

Tromsø Storm serieåpner i morgen mot Gimle Basket på bortebane. Nykommer i Storm i år, studenten Lasse Gjellestad (21), er med til Bergen og får sin debut mot sin gamle klubb. Ble blir sikkert en litt spesiell opplevelse for ungguttene (bildet) som kom inn i Storm for kun 3 uker siden. Det blir en tøff kamp. Gimle er av mange tippet topp-4 i år. Søndag venter Fyllingen, som var fjorårets overraskelseslag i BLNO, og det blir også en tøff nøtt for Kenneth Webbs gutta.

Det blir spennende å se nykommer Cam Gregory i Storm-drakten. Han har vist den første måneden i byen at han blir veldig viktig for laget i årets sesong. Hans størrelse (202), fysikk og erfaring vil være av stor betydning for det unge Storm-laget. Det er også gledelig at unggutten Audun Bangsund er tilbake for fullt etter et år i militæret. Audun er en meget lovende ung spiller som vil bli bedre og bedre utover i sesongen. Det blir også spennende å se hvordan Johannes Rydningen Lange og Aron Nilesen Finstad følger opp den fine sesongen fra ifjor. Henrik Lange er tilbake i byen, selv om han de siste 4 ukene har vært utenbys i forbindelse med jobb, og vil nok snart tilpasse seg laget de neste ukene. Gledelig er det også å se at den energiske Simen Samuelsen har hatt en lang og god oppkjøring. Simen var i fjor pålaget en del med skader i løpet av sesongen, men vi håper og tror at han tar det store steget i år. Anders Solem blir en av lagets viktigste spillere igjen, og er den mest rutinerte spilleren i årets Storm-lag. Coach Kenneth Webb leter også i disse dager etter den siste brikken i årets lag, og vi håper den kan være på plass før neste helgs hjemmekamp.

Vi ønsker Kenneth & guttan lykke til i Bergen i helgen. Skulle guttan klare å ta poeng i en av kampene så tror vi de fleste vil være fornøyde. GO STORM!

Les mer om seriestarten på basket.no og Nordlys.

Seriestart til helgen

Til helgen er det duket for seriestart i BLNO. Tromsø Storm reiser til Bergen for to kamper mot henholdsvis Gimle og Fyllingen (lør/søn). Det blir en tøff åpning for Kenneth Webbs gutta.

Årets Storm-lag er tidenes yngste (se full spillerstall her). Noen spiller har forsvunnet og noen nye kommet inn;

INN: Cameron James Gregory (Loyola Univ. USA), Håvar Brattli (Ravens), Bjørnar Warvik Rørtveit (Tromsø Storm Ungdom, utveksling i USA i fjor), Lasse Gjellestad (Gimle)
UT: Kristian Norum (lagt opp), Keon Edward Lawrence (USA), Aslak Smalås (lagt opp), Shawntez Patterson (USA), Simon Tronstad Jacobsen (college USA), Tord Raddum Berge (vgs. Danmark), Ulrik Lindstrøm Sparboe (utveksling USA).

Webb har et ungt men spennende og talentfullt lag. Henrik Lange, som i fjor pendlet pga skolegang i Oslo, er tilbake i byen og har praksis i byen. Dette er viktig ikke bare for Henrik men også for laget. Videre så har klubben hentet inn en meget spennende amerikaner i Cameron (Cam) James Gregory. En 202 cm høy og atletisk forward, som er fysisk sterk og som garantert vil bli viktig for laget. Han vil garantert gi publikum mange saftige dunker i Tromsøhallen i år. Kaptein Aslak Smalås har lagt skoene på hyllen men har kommet inn som assistent til Kenneth. Dette tror vi er veldig bra og viktig, ikke minst siden han skal ha et ekstra ansvar for de unge spillerne. Vi kan også nevne at de aller yngste spillerne i Storm-stallen skal spille kamper i Regionsserien Øst denne sesongen for Tromsø Storm Ungdom, der Baard Stoller er hovedtrener. Dette vil gi ungguttene meget god og viktig matching gjennom hele sesongen. Klubben har også besluttet å hente inn en forsterkning til grunnet litt skadeproblemer på noen spillere, samt styrke stallen som er viktig for å kunne kjempe om en sluttspillplass. Når den nye spilleren kommer er ennå usikkert, men lite trolig til seriestarten. Vi tror laget vil bruke litt tid på å sette seg og spille seg sammen, men vi har stor tro på trenerteamet og spillerstallen. Superveteranen Hani Issalhi har et ønske om å ta en sesong til i utlandet og vil kun trene med Storm frem til endelig avgjørelse tas. Hvis han ikke drar er det mye mulig han styrker laget etter jul…

I media (stor +sak i VG i går) er det regjerende sluttspillmester Kongsberg Miners som er storfavoritt kommende sesong, til tross for at lagets hovedtrener Baard Stoller er å finne i Tromsø Storm Ungdom i år (!). Ellers er både Bærum, Gimle, Fyllingen, Frøya og Centrum tippet høyere enn Storm. At ingen har stor tro på Storm-laget er bare bra. Dette gir nok litt ekstra motivasjon og inspirasjon blant trenerteamet og laget.

Vi kan nevne at Forbundet har inngått en nasjonal avtale med Amedia. Nytt av året er at alle kamper i BLNO vil bli streamet live med kommentator. Dermed kan den interesserte også følge Simen Samuelsen & Co. på bortebane i år. Vi tror dette er positivt for ligaen, klubbene og sporten og ser frem til en enda større synlighet i nasjonal media. Les mer om seriestarten og de andre klubbene i BLNO på basket.no.

Vi gleder oss til seriestart til helgen, og kanskje enda mer til neste søndag da vi tar imot Frøya i Tromsøhallen.

GO STORM!

Storm styrker laget

Tromsø Storm har besluttet å hente inn en ny spillerforsterkning. Årsaken er en veldig ung stall og litt usikkerhet i forhold til skader. Storm-laget i år er rekordungt og har en gjennomsnittsalder på kun 20,5 år. Nykommer Håvar Brattli (30) er tatt inn i stallen i år og er helt uerfaren på høyere nivå, og med sine 30 år så drar han snittet også opp fra 19,7 til 20,5. Ellers er det kun superveteranen Anders Solem som er over 25 i stallen i år. Kenneth Webb har mange unge og svært talentfulle spillere, men Storm er som sagt veldig sårbare for skader på sentrale spillere. Blant annet er Anders plaget en god del med vonde hæler, noe som gjør laget enda mer sårbar under kurven. De fleste ungguttene er guarder og derfor vil laget bli betydelig svekket hvis Anders må stå over kamper. Videre er Juozas Imenickas fortsatt ute med skade (rygg), trolig minst i 6-7 uker til. Klubben følte at dette var et grep som man måtte ta, men det hadde ikke vært mulig uten verdifull støtte utenifra. Klubben ønsker på nåværende tidspunkt ikke å gå ut med informasjon om denne støtten, men setter utrolig pris at de gjør det mulig.

Nå vil trener Kenneth Webb og sportslig leder Ronny Lange intensivere søket etter den rette spileren. Om man lykkes slik at nykommeren blir klar til neste helg er usikkert. Klubben lar seg ikke stresse da det er viktigere å finne den rette spilleren enn å rekke det før seriestarten neste helg. Vi kommer tilbake med mer informasjon og utviklingen i saken så snart noe er klart.

Ny spiller til Storm

Lasse Gjellestad (21 på søndag) er ny spiller i Tromsø Storm. Lasse kommer fra Bergensklubben Gimle Basket og har nylig startet studier ved UIT. Han har de siste årene vært i spillerstallen til BLNO-laget til Gimle men på grunn av litt skader ble det mest blitt spill for 2. divisjonslaget til Gimle. Lasse er en point guard som viser god spillerforståelse og er god å angripe kurven. Coach Kenneth Webb er glad for sin nye tilvekst, som også styrker laget på på point guard plass.

Vi ønsker Lasse velkommen til byen og klubben!

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

KRAFT SportssenterBokstavhusetMacronEgon JektaBonordDin TaxiTotalApartmentsJobb og FritidIshavskraftNeumann Bygg

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook