Tromsø Storm

Du er her /

Surt tap for Kongsberg

Det ble er surt tap for Kongsberg Penguins i går kveld. Storm tapte 64-75 mot pingvinene etter en dårlig avslutning på kampen.

Storm åpnet veldig bra og tok raskt føringen i kampen. Aggressivt forsvar og god treffprosent førte til at guttan ledet 20-17 etter første periode. Andre periode var også jevn og med Storm fortsatt i føringen. Ved halvtid så var ledelsen 40-34, og publikum begynte å håpe på seier. Omgangen ble også avsluttet på en meeeeget lang 3-poenger av Peter Stenlund i omgangens siste sekund.

Dessverre ble de to siste periodene ikke like bra. Guttan slapp Kongsberg inn i kampen igjen, mye grunnet dårlig uttelling fra Storm samt at pingvinene traff bedre på sine skudd. Før siste periode ledet Kongsberg med 3 poeng, og seier var fortsatt innen rekkevidde. MEN 4. periode ble en trist affære! Storm scoret bare 8 poeng i hele perioden, og bommet på 13 av 17 skudd! Da vinner man ingen kamper, selv om man holder motstanderen til kun 75 poeng i hele kampen. Også flere turnovers ødela muligheten til å ta igjen ledelsen.

Peter Stenlund var dagens Storm-spiller og satte tre 3-poengere og hadde 6 returer (!) og 4 assist. Toppscorer i kampen ble Scott English med beskjedne 20 poeng. Mikki Jackson var tilbake på laget og spilte godt, men dessverre presterte både Lars Jæger Torkildsen, Tage Samuelsen og Travis Reynolds langt under pari. Travis noterte sett riktignok med 15 returer, men bidro alt for lite offensivt. Nå begynner det virkelig å tilspisse seg i kampen om den siste sluttspillplassen i og med at Frøya slo Vålerenga på lørdag. De ligger nå 4 poeng foran Storm med 7 kamper igjen, men hvis vi vinner begge de gjenstående kampene mot nettopp Frøya så vil faktisk vi være i førersete om den siste plassen. Følg med i denne thrilleravslutningen!

Les mer i Tromsø og Nordlys

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Mikki tilbake mot Kongsberg!

Søndag spiller Storm mot Kongsberg Penguins og da er evigunge Mikki Jackson (44) tilbake på laget.

Etter en liten pause er Mikki tilbake på laget og kampklar til søndagens viktige kamp. Vi tror og håper dette kan gi et nødvendig løft for laget. Mikki er en stor og sterk spiller med masse erfaring og vinnervilje. Han er også en ledertype som er flink å få folk med seg. Han stiller store krav til seg selv og andre og vi tror dette kan slå positivt ut for laget. Ellers er Geir-Ivar Olsen og Daniel Martinsen ute med skader og må stå over.

Vi oppfordrer alle i Tromsø til å komme på kampen og støtte laget i en tøff periode. Med et ekstra løft fra tribunen kan det fort var forskjellen på tap og seier!

Samarbeidspartnere hjelper Storm!


Lars Jæger Torkildsen & Co. har slitt i år, både sportslig og økonomisk. Europacupen har vært en stor belastning i så måte. I disse dager da det virkelig stormer rundt klubben er det utrolig artig å se at noen av våre samarbeidspartnere trør til og prøver å hjelpe klubben litt ekstra.

Daglig leder Gaute Rein i Tromsø Bud-Ekspress tok først et initiativ ovenfor klubbens øvrige samarbeidspartnere der de oppfordret dem til å støtte Storm litt ekstra i en kronerulling. Tromsø Bud-Ekspress ønsker å vise at de ikke bare støtter i gode tider men også når ting går litt dårligere. Klubben er kjempetakknemlig for dette initiativet! Når denne oppfordringen nådde bordet til salgssjef Aid Schei Lillegård ved Rainbow Polar Hotels så tok hun oppfordringen på strak arm. Hotellet gir et meget godt tilbud om overnatting ved hotellet der Storm får 10% av all omsetning som gjøres gjennom bestillingskoden “Storm”. Alle kan benytte seg av dette tilbudet – både samarbeidspartnere, deres forretningsforbindelser, personer i og utenfor Storm – med andre ord hvem som helst! Prisen for overnatting er kr. 540,- per døgn for enkeltrom og kr. 270,- per person på dobbeltrom per døgn. Her er det bare å tipse om det gode tilbudet og oppfordre folk til å benytte det og samtidig støtte klubben.

Storm vil takke både Tromsø Bud-Ekspress og Rainbow Polar Hotel for disse kjærekomne og hyggelige initiativene!

Det STORMer rundt klubben!

Det STORMer rundt klubben for tiden. Media følger klubben tett og setter kritiske søkelys på en del forhold.

Det ikke å legge skjul på at Ronny Lange & Co. har skuffet en del i år. Årsaken til at sesongen ikke har gått som forventet er sikkert mange. For å nevne noen så er det lett å begynne med deltagelsen i Europacupen. Dette var vært en nedtur både økonomisk og sportslig. Vi var uheldige å trekke et av de beste lagene i hele Europacupen samt å få store utgifter ved disse bortekampene. At laget i tillegg møtte den brutale hverdagen i europeisk basketball og fikk noen sviende nederlag gjorde ting bare verre. Dette fikk også følger for kampene i den hjemlige serien i den perioden Europacupen pågikk. Dette var noe som også Asker, Ulriken og Kongsberg fikk oppleve. Det tette og meget tøffe kampprogrammet slo dessverre negativt ut og lange og slitsomme reiser gjorde at overskuddet og treningskvaliteten mellom kampene ble dårlig. Overskuddet til guttan og ikke minst humøret og selvtillitten fikk en kraftig trøkk og har medført dårligere resultater enn ventet. Når i tillegg ligaen er jevnere i år enn noen gang tidligere så er det tøft. Av de ovennevnte årsaker så har derfor noen spillere ikke prestert like bra hittil i år, men med et bedre kampprogram og større mulighet til å trene mer med kvalitet så har trenerne og laget fortsatt troen at vi er gode nok til å nå sluttspillet. Bøygen blir Frøya Ambassadors, som kjemper med oss om den siste plassen per i dag.

Klubben har også opplevd tilbakegang på publikumssiden for første gang på mange år. Årsaken henger selvsagt nøye sammen med de sportslige resultatene, men mye av grunnen er nok det tette kampprogrammet før jul der hjemmekampene kom tett som hagel. Selv i begynnelsen av sesongen da laget vant 4 av de 5 første hjemmekampene så vi en fallende kurve. Kampene kom rett og slett for tett. I siste del av sesongen så er det lengere opphold mellom hjemmekampene og i tillegg vil hver kamp bli veldig avgjørende. Vi håper og tror på god og bred støtte fra publikummet i Tromsø resten av sesongen. Det vil garantert være med på å kunne løfte laget i de siste og avgjørende kampene.

KOM Å HJELP STORM FRAM TIL SLUTTSPILLET! FØRSTE VIKTIGE KAMP ER FØRSTKOMMENDE SØNDAG MOT KONGSBERG PENGUINS KL. 17.00!

Storm tapte i Harstad og Kristiansand!


Storm tapte både slaget om Nord-Norge på lørdag og mot tabelljumbo Kristiansand på søndag.

Slaget om Nord-Norge var viet stor oppmerksomhet i forkant, og kampen ble en skikkelig fest, i hvertfall for Harstad. Kampen var velspilt med Harstad som det dominerende laget, men Storm holdt godt følge og vartet opp med veldig godt spill i perioder. Dessverre spilte Harstad enda bedre, og Storm hadde to dårlige perioder som ødela kampen. Harstadhallen var fylt til randen og stemningen var enorm. Mjødeberget dominerte stort over de 70 tilreisende fra Tromsø. Kampen åpnet veldig bra med Harstad litt foran. Det var jevnt helt til rett før pausen. Da ledet Harstad med 4-5 poeng, men så bommet Storm på noen straffer og hadde en turnover slik at Harstad scoret og gikk til pause med 9 poengs ledelse. Litt flaterende ut i fra spillet. Dessverre fikk Storm sin dårligste periode i kampen rett etter pause. Da benyttet Vikings sjansen til å øke ledelsen til 21 poeng når det gjenstod en periode. I starten av 4. periode spilte Storm veldig bra og kuttet Harstads ledelse ned til 10 poeng og vi hadde ballen. Istedenfor å redusere til 7-8 poeng så mistet vi ballen og Harstad gikk rett opp og scoret. Når vi så bommet på neste skudd og Harstad satte en 3-poengene og dermed ledet med 15 poeng. Så i løpet av 20 sekunder så ble kampen avgjort, fra o kunne ha ligget 7-8 poeng bak så var Harstad 15 poeng foran. Dermed gikk luften ut av Storm og Harstad pyntet på resultatet de siste 3 minuttene. Dette var Vikings første seier mot Storm på 3-4 år, og vi må bare gratulere dem med seieren – den var fortjent. Per i dag er Harstad best i nord.

Søndag gikk turen videre til Kristiansand. Der møtte Storm tabelljumbo Kristiansand Pirates, og gikk på et noe overraskende tap. I en heller dårlig kamp var Pirates amerikaner Errick Green tungen på vektskålen. Han satte hele 42 poeng og var en av årsakene til at det ble tap. I tillegg kom kaptein Ronny Lange tidlig i feiltrøbbel samt at Lars Jæger Torkildsen måtte ut med skade i 2. periode, og dette fikk konsenkvenser for Storm. Vi hadde riktignok sjansen til å skaffe ekstraomganger da Pirates ledet 99-96 og vi hadde ballen med 15 sekunder igjen. Dessverre ble denne sjansen spolert og Kristiansand fikk scoret 4 poeng til før kampsslutt. Dette var et unødvendig tap ac Chricke & Co. og gjør de resterende kampene enda mer viktig, men vi har fortsatt troen på at vi når sluttspillet!

Les mer i Tromsø og Nordlys

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

Egon JektaMacronNeumann ByggBonordDin TaxiTotalApartmentsIshavskraftKRAFT SportssenterBokstavhusetJobb og Fritid

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook