Tromsø Storm

Du er her /

Årets første borteseier og knepent tap i Bergen!

Lars Jæger Torkildsen & Co. vant årets første borteseier på fredag mot Kristiansand Pirates. Etter en dårlig start der guttan lå under 8-1 begynte ting å snu. Storm overtok ledelsen for godt i 2. periode og vant til slutt med 77-83. Endelig ble det seier på bortebane i år. Det var en viktig seier med tanke på at den ga oss mye selvtillitt og en god start på mellomspillet. Dette var en lagseier der alle bidro mye. Fem spillere scoret mer enn 10 poeng, og guttan spilte tøft forsvar.

Søndag var Ulriken Eagles motstander, og Kenneth Webb og hans gutter øynet muligheten for en kanonstart på mellomspillet. Guttan spilte meget dårlig i de to første periodene, men tok seg kraftig inn i siste halvdel av kampen. Etter å ha ligget under med 13 poeng på det meste så tok faktisk guttan ledelsen to ganger når det gjenstod 4-5 minutter av kampen. Meget tøft og godt forsvar gjorde at Ulriken var på hellene, men med dårlig skyting av Storm de siste minuttene slapp Ulriken unna med skrekken. Hjemmelaget stakk av med seier 72-70 etter en meget nervepirrende avslutning. Webb & Co. var meget skuffet etter kampen da den burde vært vunnet. Kun 42,6% på topoengerne og elendige 42,9% på straffene (6 av 14) var mye av årsaken til at guttan tapte. Uansett er det positivt at man var så nær og med seier med 3 eller flere poeng i returmøtet mot Ulriken på hjemmebane til helgen så ser ting lyst ut med tanke på kvartfinaleplass. Guttan er garantert revansjesugen etter gårdagens forsmedlige tap. Mihajlo Delic (21 og 19) og Allen Watson (17 og 19) ble Storms toppscorere i helgens kamper, men også Lars Jæger Torkildsen og Tage Samuelsen bidro sterkt. Jeff Agba scoret ikke så mye i helgen (14 og 10 poeng), men var meget god i forsvar og plukket hele 32 returer tilsammen (14 og 18) samt hadde 3 blokker i går. Jeff bidro meget sterkt til at Storm bare slapp inn henholdsvis 77 og 72 poeng i kampene, noe som må karakteriseres som meget bra. Får guttan skikk på skytingen så ser ting meget lyst ut for fortsettelsen.

I den siste kampen i BL2 i helgen så vant Kongsberg Penguins 96-82 mot Kristiansand Pirates. Det ser med andre ord ut som om de to plassene til kvartfinalene vil stå mellom Ulriken, Kongsberg og Storm, men vi vet at mye kan skje i basketball. Det blir en meget spennende fortsettelse i mellomspillet.

Les mer i Nordlys og bl.no

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

I dag starter mellomspillet!


I dag braker det løs i mellomspillet i BLNO. Storm, som spiller i BL2, møter i dag Kristiansand Pirates på bortebane. Søndag venter Ulriken Eagles i Bergen. Med andre ord så får Storm-guttan en meget tøff start på mellomspillet med to tøffe bortekamper. Når vi i tillegg vet at guttan fortsatt har til gode å vinne en bortekamp i år så forstår vi at dette er en tøff helg de står ovenfor.

Guttan har ladet batteriene godt i jula og har fått trent meget godt den siste uken. Det rapporteres om et skadefritt mannskap som er meget motivert for å ta årets første borteseier. Kenneth Webb forventer at guttan viser seg fra sin beste side fra første stund, da han vet at det blir tøft å bli blant de to beste i BL2 og gå videre til kvartfinalen i hovedsluttspillet. Både Ulriken, Kristiansand og Kongsberg er alle veldig motivert for å gå videre i sluttspillet. Kongsberg, som har slitt en del i år både på og utenfor banen, har fått god kontroll på ting og er vesentlig styrket rent sportslig da de har hentet inn to utenlandske forsterkninger nylig. I tillegg har de fått et par gamle veteraner tilbake etter at de mistet William Pavlic til Harstad. Men spiller Jeff Agba og de andre Storm-spillerne opp mot det vi vet de kan så burde det være realistisk med videre avansement til kvartfinalen.

Kampene i BL2 spilles alle i januar og Storm har sin første hjemmekamp søndag 16. januar mot Ulriken Eagles. Men først skal Mihajlo Delic & Co. ut i meget tøffe bortekamper i Kristiansand og Bergen!

Webb krysser fingerene for ikke å få skader!


Trener Kenneth Webb krysser fingrene for at ingen Storm-spillere, og da spesielt utlendingene og i særdeleshet Jeff Agba ikke skader seg i tiden fremover. Grunnet reglene i BLNO så kan ikke nye spillere, som ikke er klarert før 31.12.04, tas inn hvis det skulle oppstå en skade i Storm-stallen. Webb mener dette en litt for streng regel og at det ikke er så enkelt og signere nye spillere som bare skal stå på en reserveliste uten noen garantier for noen godtgjørelser eller kontrakt. Mange spillere og agenter kvier seg for å gjøre slike avtaler, og dermed gjør det vanskelig å ha noen backup’er i bakhånden. Storm har ikke klart å få noen slike reserver og eneste mulighet er å hente tidligere spillere som er registrert i Storm og NBBF, slik som Scott English og Prince M. Edmonds III. Men Scott har allerde sagt at det overhode ikke er mulighet for han å steppe inn hvis det skulle være krise grunnet jobben hans. Å hente f.eks. Prince hvis Jeff Agba skulle bli skadet er heller ikke noen løsning da laget vil trenge høyde og ikke en guard. Det er nok ikke bare Storm som sliter med dette problemet i ligaen, og ethvert lag som mister en nøkkelspiller vil lide kraftig.

Mellomspillet starter førstkommende fredag borte mot Kristiansand Pirates, og Webb tror at guttan får den nødvendige formutløsningen nå i januar. Spennende blir det den nærmeste måneden med mange viktige kamper. Vi må bli blant de to beste i BL2 for å avansere til kvartfinalen i sluttspillet. Nå er det vinn eller forsvinn!

God Jul og Godt Nyttår!


Grunnserien er ferdigspilt og sluttspillet står for tur like over nyttår. Klubben er skikkelig sugen på å vise at vi kan kjempe med de beste helt til slutt og benytter nå julen til å lade batteriene helt opp. Klubben ønsker å rette en stor takk til alle samarbeidspartnere, klubbens store og trofaste publikum, media og ikke minst alle de fantastiske frivillige i Storm.

Vi ønsker alle sammen en riktig God Jul og et riktig Godt Nyttår!

Beate Mortensen tar over som styreleder i Storm

Tromsø Storms styreleder, Yngve Haldorsen, må dessverre gå ut av styret med umiddelbar virkning. Dette skyldes at han har fått ny jobb i OVDS som økonomi- og finansdirektør, og av hensyn til jobb og familie så vil ikke tiden strekke til. Styret har derfor oppnevnt Beate Mortensen (33) som ny styreleder i klubben ut denne sesongen. Hun har inntil nå fungert som ordinært styremedlem. Beate jobber til daglig som daglig leder i Stakkevollan Bedriftshelsetjeneste, men er kun to uker unna familieforøkelse. Karl Kristian Hansen som var 1. varamedlem går inn i styret som ordinært styremedlem.

Klubben beklager å miste Yngve Haldorsen, men takker han for en enorm stor og god innsats for klubben de siste årene. Vi ønsker han lykke til i sin nye jobb, som han tiltrer 7. mars 2005. Klubben er også meget godt fornøyd med den løsningen styret har funnet frem til.

Vi ønsker Beate lykke til med sin forestående fødsel og vervet som styreleder ut denne perioden!

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

Jobb og FritidEgon JektaMacronKRAFT SportssenterTotalApartmentsBokstavhusetBonordNeumann ByggDin TaxiIshavskraft

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook