Tromsø Storm

Du er her /

Hani Issalhi på Storm-besøk!


Asker-spiller Hani Issalhi (20) er på besøk i klubben for å se på forholdene foran kommende sesong. Den unge og meget talentfulle spilleren har de to siste sesongene spilt for Asker Aliens, der han i fjor også ble norgesmester. Opprinnelig er han Ammerud-gutt og har blitt blant annet trent av tidligere Tromsø-spiller Kelvin Joe Woods.

Klubben er veldig interessert i å knytte Hani til klubben foran kommende sesong. Han er tiltenkt en sentral rolle i spann med stjernespilleren Eric Bell. Om ungutten velger Tromsø blir trolig avgjort i løpet av få dager. Harstad Vikings er den andre som han vurdere. Hvor han vil ende opp vil kun tiden vise. Klubben krysser fingrene for at den dyktig og meget sympatiske ungutten velger Storm!

Les mer i Nordlys

Følg oss på sosiale medier

Grasrotandelen

Sponsorer hjelper Storm med toppspiller!

Tromsø Storm kan for andre dag på rad melde om en ny og meget positiv signering for kommende sesong. Klubben har lyktes å få toppspilleren Eric Bell til klubben, og det mye grunnet mange av Storms mange gode samarbeidspartnere. Klubben er inne i en økonomisk snuoperasjon og må derfor drive med nøkterne budsjett. Når muligheten for at Eric Bell, som er en merittert og meget anerkjent basketballspiller i Nord-Europa, kom på bordet så var han i utgangspunktet litt for dyr for klubben. Men det er ikke ofte en slik mulighet kommer og med litt økonomisk og god hjelp fra mange av klubbens gode samarbeidspartnere så klarte klubben å få signert Bell. Og ikke nok med det – han har signert en 2-årig avtale med klubben!

Amerikanske Eric Bell er en guard på 190 cm og er 30 år. Han spilte collegebasket for New Paltz State i New York og har en lang og merittert profesjonell karriere bak seg. Han har spilt i land som Portugal, Tyskland og flere år i Danmark. Han har faktisk spilt under Storm-trener Kenneth Webb i Portugal i 2001/2002, og Storm prøvde faktisk å signere han allerede i fjor. Da ble han litt for dyr for klubben, men med god hjelp fra Storms gode samarbeidspartnere så lot det seg gjøre i år. Bell er en meget atletisk spiller med godt skudd og meget akrobatisk “moves”. Han er i tillegg en meget god forsvarsspiller med meget, meget rask ben og hender. Sist sesong spilte han for det danske topplaget Horsens IC der han snittet 22,6 poeng, 9,3 returer, 6,5 assist og imponerende 4,3 steals. Laget ble slått ut i semifinalen av Bakken Bears, som har vunnet i Danmark de to siste årene, og Bell ble kåret til både årets spiller, årets utlending, årets forsvarsspiller, årets guard og selvsagt på årets lag. Han har også vunnet mange slike priser i de andre landene han også har spilt, og vi snakker her om en skikkelig toppspiller. Publikum, sponsorer, klubben og BLNO har absolutt noe å se frem til – Bell blir garantert en “hit” i Norge!

Kenneth Webb er i syvende himmel med signeringen og nå har klubben signert to meget gode og spennende utlendinger og mangler kun er siste power-forward. Webb har 3-4 navn i hatten og en av dem er Jeff Agba. Klubben håper å kunne presentere siste spiller i løpet av kort tid.

Klubben vil nok en gang rette en stor takk til de gode samarbeidspartnerne som har gjort denne signeringen mulig.

Les mer i her Tromsø

Første spiller signert – norsk/amerikaneren Dag Christensen

Tromsø Storm kan med store glede meddele at klubben har signert sin første “utenlandske” forsterkning for kommende sesong – Dag Christensen (bildet). Han er opprinnelig norsk, men har bodd i USA det meste av sitt liv. Han innehar også amerikansk statsborgerskap.

Dag Christensen (25 år, 201 cm) spilte collegebasket for William Paterson University, der han gikk ut sommeren 2002. Han er en stor forward som snittet 30 minutter, 10 poeng og 7 returer i college. Han er også en atletisk spiller som også kan skyte 3-poengere. Han har spilt under samme trener i college som Kenneth Webb var assistent for i 3 år ved samme universitet en del år tilbake. Kenneth har dermed meget gode referanser på Dag og har i tillegg truffet og sett han spille i sommer på campen hans i USA.

Dag vil bli en rimelig spiller for klubben og ønsker også en deltidsjobb i tillegg til basketballen. Hans familie har også flyttet tilbake til Norge nå og Dag har ønsker om å etablere seg i Norge fremover. Han har signert en 1-års avtale, men det er duket for at klubben kanskje kan nyte godt av 25-åringen en del år fremover hvis begge parter er fornøyde. Det er også en kjempefordel for klubben at han er norsk og dermed frigjør en ekstra plass til for eksempel en svenske hvis det skulle bli aktuelt.

Den første og en meget brikken har dermed falt på plass for klubben. Trolig kan klubben presentere en ny spiller til i slutten av uken.

Vegard og Marius med flott oppkjøring i USA!


Vegard Slettli Hansen (bildet) og Marius Lind befinner seg i sommer i USA. Her er de instruktører på trener Kenneth Webb’s basketballskole i New Jersey, og samtidig får de en glimrende oppkjøring til sesongen. I mellom øktene på basketballskolen så trenes det hardt både i styrkerommet og på basketbanen. De spiller daglig mot meget gode collegespillere og andre profesjonelle spillere, noe som gir utrolig god matching og ikke minst inspirasjon og lærdom. På campen til Webb befinner også sist sesongs Storm-spillere Allen Watson og Jeff Agba. Om det blir retur til Storm er ikke avklart ennå, men begge er på listen over aktuelle spillere.

Ellers så jobber trener Webb intenst med å finne spillere for kommende sesong. Han har mange gode kandidater på listen, men klubben ønsker ikke å gå ut med noen navn før ting er med konkret. På det norske markedet jobbes det fortsatt intenst, men ting tar litt mer tid enn ført ønsket. Erfaringsmessig så vet vi at markedet begynner å røre på seg skikkelig først i august, så vi får se hva som skjer fremover.

Tromsø Storm ønsker en fortsatt god sommer til alle sammen!

Vellykket Streetbasket Tour på Jekta Storsenter!


Det ble to meget vellykkede streetbasketdager på Jekta Storsenter i helgen. Kjempegodt vær og mange deltakere begge dager gjorde at arrangementet ble en suksess. Det var stor aktivitet blant de 50-60 spillerne som deltok hver dag. I de to straffekonkurransene, der man kunne vinne en splitter ny Sony Ericsson 508i, stakk Storm-spillerne Vegard Slettli Hansen og Marius Lind av med med hver sin mobiltelefon. På lørdagen da det skulle spilles om hvem som skulle få representere Tromsø i landsfinalen i Oslo i september så stakk Veslemøy Rangen/Jannicke Kristoffersen (bildet) og Håkon Sælen/Christian H. Nordlund av med seieren. Vi gratulerer vinnerene og ønsker dem lykke til i landsfinalen.

Tromsø Storm takker Sony Ericsson, Stimorol, BLNO, eventbyrået Skandinaviske samt klubbens hovedsamarbeidspartnere for at dette ble en stor suksess!

Her kan du se mer fra fredagen arrangement på bl.no 1

Her kan du se mer fra lørdagens arrangement på bl.no 2

Hovedsamarbeidspartnere

Jekta Storsenteri logo Sparebank1 Nord-norge Coop Extra logo Hermes logo Bedriftsystemer logo Pizzabakeren

Samarbeidspartner/Utstyrsleverandør

Macron

I samarbeid med

Sparebank1 Nord-norge - Samfunnsløftet

Samarbeidspartnere

MacronEgon JektaBokstavhusetTotalApartmentsDin TaxiJobb og FritidKRAFT SportssenterBonordNeumann ByggIshavskraft

Følg oss på Twitter

Logo Thor Malnes, design og layout Hans-Henry Jakobsen
Wordpress publiseringsløsning

Copyright © 2015 Tromsø Storm
Breiviklia 2 Postboks 3621 9278 TROMSØ
E-post storm@tromsostorm.no
Organisasjonsnummer 886 210 752

Følg oss på
Twitter @tromsostorm
Facebook